pomiar czasu

Suplementy diety i pomiar czasu dla biegaczy

Każdy rodzaj sportu wymaga odpowiedniego odżywiania i przygotowywania pełnowartościowych posiłków. Dzięki temu zapewniamy sobie właściwe proporcje mikroelementów. Czy warto używać suplementów dla biegaczy i kiedy po nie sięgać?

Pomiar czasu jako motywacja

pomiar czasuWszystkie substancje wspomagające odżywianie sprawdzą się gdy nie mamy czasu na przygotowanie posiłku. Jakie substancje mogą wchodzić w skład suplementów? Dla biegacza ważne jest wzmocnienie chrząstki stawowej, stąd glukozamina często pojawia się jako preparat polecany tej grupie. Innym jest kwas hialuronowy, bo wspiera prawidłowe działanie układu kostnego. Magnez zapobiega skurczom, które uniemożliwiają efektywny trening. Konieczne jest odpowiednie nawadnianie także w okresie okołostartowym, tak, aby finalny pomiar czasu był lepszy, niż ten uzyskany podczas treningów. Witamina E pomaga usuwać z organizmu wolne rodniki, które powstają podczas wysiłku. Potrzebny jest też wapń, dzięki któremu kości są mocne. Elektroniczny pomiar czasu jest w tej chwili oferowany przez każdego organizatora biegów na różnym dystansie, podobnie jak punkty bufetowe. Jednak zawsze lepiej mieć odpowiednie dla siebie suplementy lub żele przy sobie, ponieważ pomiar czasu na zawodach jest pewny, a do bufetu nie zawsze się dostaniemy. Powinny to być lekkie i łatwe do strawienia przekąski, takie jak banany czy czekolada. Co kilkanaście kilometrów warto sięgnąć po sprawdzony żel energetyczny z dodatkiem kofeiny. Podczas długiego treningu, doskonale sprawdzi się baton proteinowy bogaty w białko, które jest niezbędnym budulcem mięśni.

Każdy organizm ma inne potrzeby i przyzwyczajenia, dlatego wypracujmy sobie swój własny system dostarczania odpowiednich składników w odpowiednim czasie zarówno na treningach, jak i podczas startów.

Polecamy: www.time2win.pl