Wykorzystanie stali Alloy 400 w stoczniach

Nieustanny kontakt ze słoną wodą morską może negatywnie wpływać materiał, z jakiego wykonywana jest większość pływających po wielkich wodach statków. Dlatego właśnie do ich produkcji stosuje się odpowiednio przygotowaną stal. Stanowi ona stop różnych metali, które wykazują wysoką odporność na zmienne warunki atmosferyczne.

Zastosowanie Alloyu 400 w produkcji statków

alloy 400Powstające każdego dnia w stoczniach na całym świecie statki muszą być przygotowane na pływanie w skrajnie zmiennych warunkach. Wyobraźmy sobie statek, który wypływa z Zatoki Gwinejskiej u wybrzeża Nigerii i, pokonując Ocean Atlantycki, przez Morze Labradorskie dociera do Grenlandii. Wystawiony jest on na działanie skrajnie różnych temperatur, dlatego do jego produkcji powinno się zastosować stal Alloy 400. Jest to stop różnych metali, który w swoim składzie ma pewną domieszkę niklu, co gwarantuje mu bardzo wysoką odporność na zmiany temperatury. Statek pokryty tego rodzaju stalą bez trudu może opłynąć nawet cały świat. Zmiany temperatur to jednak jedno – podczas podróży morskiej statki muszą sprostać wielu innym wyzwaniom. Wystawione są one na działanie rozmaitych czynników atmosferycznych. Zastosowanie odpowiedniej stali gwarantuje im odporność na obfite opady deszczu, silny wiatr, a także na oddziaływanie promieniowanie słonecznego, które w połączeniu mogą wywoływać szkodliwą korozję. Stal, która w budownictwie nosi nazwę Alloy 400, może zagwarantować pełne bezpieczeństwo całej załodze statku.

Bez względu jednak na to, do czego przeznaczony jest dany statek lub łódź, powinna ona wykazywać się wysoką odpornością na wszystkie wymienione czynniki. Bezpieczeństwo na wodzie jest niezwykle ważne, dlatego we wszystkich stoczniach stosuje się właśnie stal w odmianie Alloy 400 – z niej powstają najtrwalsze statki.

Autor artykułu: Łukasz